SUDAH KAMU CACATKAN RAJA RAJA ,HARI INI KAMU NAK GUNA RAJA RAJA DEMI POLTIK UMCO.

SUDAH KAMU CACATKAN RAJA RAJA ,HARI INI KAMU NAK GUNA RAJA RAJA DEMI POLTIK UMCO.
MARI ANAK MUDA KITA TENGOK ,KITA KAJI SIAPA PENGKHIANAT RAJA MELAYU
http://www.youtube.com/watch?v=fwxAwEONiaQ&feature=player_embedded#!

Sabtu, 28 Februari 2009

Guang Eng,Lu cakap sama lu punya orang....-malaysiakini


Kejatuhan PR Perak, pengajaran untuk DAP
.Sedutan Detikdaily
Ketika artikal ini ditulis Perak telahpun mempunyai kerajaan baru iaitu kerajaan BN hasil dari rancangan jahat yang diketuai UMNO.Tiada gunanya bagi komponen PR untuk mengenang atau masih mahu berusaha bagi menghalang penubuhan kerajaan baru Perak walaupun berusaha melalui usaha makamah.

Memanglah ia salah satu cara dan usaha tetapi ia bakal mengerunkan lagi keadaan.Walaubagaimapun PR perlu menjaga imej parti dan hubungan istana dalam kemelut yang melanda mereka.

Terima dan bersabarlah dengan apa yang berlaku sesungguhnya ia adalah takdir Allah dan sememangnya ada hikmat yang tersembunyi disebalinya.Apa yang perlu adalah menjadikan peristiwa yang menimpa PR sebagai satu pengajaran dan masa untuk semua pihak PR muhasabah diri.

DAP khusunya perlu mengambil iktibar atas malang yang menimpa kerajaan PR Perak.Soal lompat parti bukanlah isu utama kerana ia bukanlah salah kerajaan PR Perak.

Kerana ia merupakan sebuah sabotaj yang dilakukan oleh UMNO-BN terhadap kerajaan PR Perak.Apa yang perlu di ambil pengajaran terhadap kerajaan PR Perak khususnya DAP adalah tindak tanduk parti itu sejak dari 8 Mac sehinggalah hari-hari terakhir sebelum kerajaan PR Perak tumbang dek angkara UMNO-BN.

Bermula dari pemulauan majlis perlantikan Datuk Seri Nizar jamaluddin dari PAS sebagai MB Perak kerana membantah keputusan Istana melantik Nizar sebagai MB dari PAS sedangkan ADUN PAS adalah jumlah yang paling kurang dari DAP dan PKR.

Sedangkan undang-undang tubuh kerajaan Perak menetapkan bahawa MB Perak mestilah dari kalangan orang Melayu dan Islam.Mengapa DAP perlu membantah perkara yang mereka sendiri telah tahu.Isu pemberian pemilikan tanah kekal kepada perkampungan cina juga menjadikan pihak Istana dan masyarakat setempat Perak merasakan DAP seolah-olah mengutamakan isu dan kepentingan kaum Cina sahaja.

DAP perlu memahami jika hendak menjadi kerajaan pemerintah mereka perlu menjaga sensiviti kaum dan juga pihak istana dalam segala tindak tanduk yang dilakukan dalam dasar pemerintahan.DAP perlu berubah dengan apa yang telah berlaku di Perak.

Buanglah tanggapan buruk terhadap DAP sebagai parti extrim kaum Cina yang selalu dengan tuntutan yang boleh menimbulkan kontroversi umum.Sebenarnya banyak lagi perkara yang dilakukan oleh DAP seperti isu papan tanda pelbagai bahasa isu ladang babi yang boleh mengundang tanggapan buruk terhadap PR.

Berubahlah demi kepentingan semua masyarakat di Malaysia ini.Jika DAP terus dengan trend politik mereka nescaya mereka tidak akan dapat menjadi parti komponen pemerintah untuk selama-lamanya.

Fahamilah situasi politik Malaysia yang berteraskan kepimpinan Melayu dan raja Melayu. Contohilah semangat perpaduan dan kebangsaan yang ada seperti MCA,MIC dan GERAKAN.

Dalam BN semangat setia kawan dan perpaduan di kalangan komponen adalah asas kekuatan kerajaan BN selama menjadi parti pemerintah.

Semangat seperti itu yang perlu ada dalam komponen PR bukan hanya sibuk mementingkan ideologi parti masing-masing."


Dulu orang kata DAP komunis gua caya,Tapi bila campur rupanya manis.

Tiada ulasan: