SUDAH KAMU CACATKAN RAJA RAJA ,HARI INI KAMU NAK GUNA RAJA RAJA DEMI POLTIK UMCO.

SUDAH KAMU CACATKAN RAJA RAJA ,HARI INI KAMU NAK GUNA RAJA RAJA DEMI POLTIK UMCO.
MARI ANAK MUDA KITA TENGOK ,KITA KAJI SIAPA PENGKHIANAT RAJA MELAYU
http://www.youtube.com/watch?v=fwxAwEONiaQ&feature=player_embedded#!

Sabtu, 25 April 2009

Tembelang'Komponen"ke-15 Barisan Nasional (BN)-malaysiakini

Ada otak pakai,bukan simpan dalam kotak


Tembelang 'komponen' ke-15 Barisan Nasional (BN), iaitu Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) dan komponen ke-16, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) makin terbongkar hari ini.Teka-teki SPR menangguhkan keputusan berkaitan pilihanraya Penanti sehingga Isnin depan, yang sepatutnya Jumaat, hari ini makin terungkai.


Alasan SPR sebelum ini bahawa penangguhan itu kerana masalah pentadbiran yang belum selesai.Tiba-tiba bagai dirancang, sebaik SPRM memutuskan Mohammad Fairus Khairuddin tidak akan didakwa kerana kurang asas, Timbalan Pengerusi SPR Datuk Ahmad Wan Omar mengeluarkan kenyataan Fairus boleh menarik balik surat peletakan jawatannya sebagai ADUN Penanti.Fairus katanya, perlu memikirkan semula hasrat meletakkan jawatan dan perlu bertanggungjawab kepada pengundinya di Penanti.Menurut Wan Ahmad dalam News Straits Times,Jumaat, Fairus masih mempunyai masa sehingga Isnin depan sebelum membuat keputusan muktamad.Kenyataan itu dilihat senada dengan Presiden Umno Najib Tun Razak yang tidak bersetuju Fairus meletakkan jawatannya.


Penangguhan pengumuman SPR itu, dilihat memberi ruang masa kepada 'agen BN', untuk memujuk Fairus mengubah pendirian asalnya.Namun, sehingga kini usaha itu masih belum berhasil, apabila Fairus dalam kenyataan medianya kekal dengan keputusan asal.Sementara peranan SPRM ialah 'membersihkan' Fairus daripada tuduhan rasuah secepat mungkin, bagi memenuhi sebab perletakan jawatannya.


Dalam alasannya sebelum ini, Fairus memberitahu dia akan melanjutkan pelajaran di samping mahu membersihkan tuduhan rasuah ke atasnya. BN berharap, dengan keputusan SPRM itu, Fairus akan mengubah pendiriannya.


Strategi ini hampir mengena, apabila Fairus dalam akhbar yang sama mengeluarkan kenyataan berharap pimpinan tertinggi parti memikirkan kedudukannya semula sebagai ADUN Penanti."Saya yakin pimpinan parti akan mendengar apa yang akan disuarakan rakyat Penanti," katanya yang yakin dia mendapat sokongan pengundi untuk kembali.Dia juga mengakui dipaksa meletakkan jawatan, antara lain kerana tekanan akibat pertuduhan rasuah.


Namun, kita percaya sekiranya Fairus masih Timbalan Ketua Menteri 1 dan ADUN Penanti, keputusan SPRM pasti berbeza daripada hari ini. Seperti kata Mohd Sayuti Omar, contohnya dalam kes Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim , SPRM begitu ghairah menjelaskan ada bukti kukuh Khalid melakukan penyelewengan bertujuan mendamagekan kerajaan Selangor dan Pakatan Rakyat. Tetapi dalam kes Fairus ini SPRM bersikap adil, beretika dan penuh profesional pula menjelaskan bahawa Fairus bebas dari rasuah.


Lebih-lebih lagi selepas SPRM bertungkus lumus memburu Fairus sehingga jauh di Johor.Oleh itu, kita percaya dalam tempoh tidak sampai 36 jam ini, 'agen BN' tidak akan berputus asa untuk menggagalkan usaha PKR.Tidak mustahil, jika segala usaha memujuk Fairus gagal, BN akan menggunakan kaedah C4, asalkan Najib tidak akan dimalukan untuk kali ke-5 berturut-turut.Kali ini di lubuk reformasi-Penanti.

Tiada ulasan: