SUDAH KAMU CACATKAN RAJA RAJA ,HARI INI KAMU NAK GUNA RAJA RAJA DEMI POLTIK UMCO.

SUDAH KAMU CACATKAN RAJA RAJA ,HARI INI KAMU NAK GUNA RAJA RAJA DEMI POLTIK UMCO.
MARI ANAK MUDA KITA TENGOK ,KITA KAJI SIAPA PENGKHIANAT RAJA MELAYU
http://www.youtube.com/watch?v=fwxAwEONiaQ&feature=player_embedded#!

Isnin, 7 Februari 2011

Minyak Naik Lagi Oiiiiii-malaysiakini



BERA, 6 Feb. Kerajaan belum bercadang menaikkan harga petrol dan diesel sekalipun harga minyak mentah dunia kini telah mencecah USD$100 setong.


Sabri dan anaknya Dafi dikelilingi oleh "muslimah" semasa parti menyambut hari kelahiran Dafi. Kerana kesusahannya menjadi menteri yang adil dan mementingkan kesusahan rakyat jelata, dia hanya menyambut "kenduri" ini secara kecil-kecilan.. Kah..kah..kah..kah..

Malah, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kabinet juga belum membincangkan mengenai kenaikan harga bahan tersebut.

"Kerajaan tidak sewenang-wenangnya menaikkan harga minyak kerana kajian menyeluruh perlu dilakukan sebelum kenaikannya diumumkan," katanya kepada pemberita selepas majlis sambutan Tahun Baru Cina peringkat Parlimen Bera di Triang, dekat sini, Ahad.

Ismail Sabri yang juga anggota Parlimen Bera berkata berdasarkan situasi semasa, harga minyak mentah dunia dilihat akan semakin meningkat, sekali gus meningkatkan beban subsidi kerajaan.

Bagaimanapun, Ismail Sabri berkata rakyat di negara ini masih menikmati harga minyak yang murah berbanding negara serantau.

"Rakyat Malaysia sebenarnya masih beruntung kerana kerajaan prihatin memberikan subsidi, sepatutnya kita bersyukurlah," katanya.

Katanya sepanjang tahun lepas, memperuntukkan subsidi berjumlah RM6.3 bilion tahun lepas untuk petrol dan diesel.

"Sebanyak RM3.3 bilion bagi subsidi petrol RON 95 dan bakinya subsidi diesel," katanya. - Bernama

Note: Kah..kah..kah..kah.. Jangan kita buat-buat tak tahu... Ni namanya semboyan nak naikkan harga minyak.. Kah..kah..kah.. apa la yg si kaldai ni merepek ni.. sejak bila pula dalam pemerintahan UMNo nak naikkan harga minyak nak kena bincang di kabinet dulu? Kah..kah..kah..kah.. Memang rasa senak bila kaldai buat lawak... Kah..kah..kah..kah.. "Rakyat Malaysia sebenarnya masih beruntung kerana kerajaan prihatin memberikan subsidi, sepatutnya kita bersyukurlah," . Memang bersyukur la ni. Bersyukur bila kaldai jadi menteri... Kah..kah..kah..kah..

Note: Ayat kaldai yang jangan pernah kita lupa setiap kali harga minyak naik.. "harga minyak mentah dunia semakin meningkat, sekali gus meningkatkan beban subsidi kerajaan.", rakyat di negara ini masih menikmati harga minyak yang murah berbanding negara serantau.", dan "Rakyat Malaysia sebenarnya masih beruntung kerana kerajaan prihatin memberikan subsidi, sepatutnya kita bersyukurlah,". Kah..kah..kah..kah.. Ayat ni memang tak pernah tukar dari dulu, kini dan selamanya... Kah..kah..kah..kah.. Hidup umno...!!! hidup melayu...!!! Padan muka aku...!!!Kah..kah..kah..kah...

Note: Bila harga barang keperluan naik mendadak kesan dari kenaikkan harga minyak menteri kaldai ni akan berkata pula "Kerajaan akan memantau kenaikkan harga barang". Kah..kah..kah..kah.. Hakikatnya habuk pun tak ada.. Sekadar pantau tanpa buat apa-apa tindakan pun... seperti melepaskan kahak di tangga.. Kah..kah..kah..kah.. semuanya akan naik dan terus naik termasuklah kadar jenayah.. kadar orang yang bakal menjadi gila pun akan naik.. Kah..kah..kah..kah..

Tiada ulasan: